donderdag 6 februari 2014

Thema ziek zijn

Thema ziek zijn/de dokter
20 januari tot en met 31 januari 2014

Deze week zijn wij gestart met het thema ziek zijn. Heel wat kinderen in de klas waren ziek, hadden snottebellen, waren aan het hoesten. Zelfs de juf had een verkoudheid! Kuch..kuch.. hatsjie hatsjoem...Dat waren de voornaamste geluiden die je in onze klas wel horen kon. 

Dit project van twee weken heeft heel wat kinderen kunnen bekoren en waren volledig mee in het thema. Ze waren echte dokters, verpleegsters, patiĆ«nten,.... Hieronder een aantal voorbeelden wat wij in deze twee weken gedaan hebben: 

- Waarneming rond een dokterstas: wat zit er allemaal in? Wat kunnen we ermee doen?
- Puzzelen in thema 
- Stempelen met medicijndoosjes : dit was nadien een dokterstas 
- Lied hatsjie...hatsjoem 
- Relaxatie 
- Opvoedend spel: grote doktersmemorie 
- Verschillende verhalen in thema
- Versje: rode vlekjes:

 Rode vlekjes op mijn been,
op mijn buik,
en op mijn teen,
op mijn neus,
en op mijn oor,
Heb je daar geen zalfje voor?

- Op onderzoek uitgaan: wat ziet er allemaal rood? 
- Kringspel: rode vlekjesspel 
- Experimenteren met medicijndoosjes in de zandbak 
- Bewegingsspelletjes
- Taal/raadspel 
- Speelversjes 
- Pleisterspel 
- Wiskundig spel: rangschikken van spuiten (+ kleur)
- Spelen met plasticine: pilletjes rollen 
- Beeldend: schilderen van een dokter (met begeleiding)
- Beeldend: snottebellen van Jules 
- Beeldend: Jules kleuren met waskrijtjes en verven met ecoline 
-...

En nog zoveel meer! Hieronder een aantal foto's uit de klas. 





























Geen opmerkingen:

Een reactie posten