zaterdag 15 februari 2014

Thema ballen & ballonnen

Thema ballen & ballonnen
3 februari tot en met 7 februari 2014

'Ballonnetje...Ballonnetje...ik blaas je op...' Zo opende we deze week het nieuwe thema in de klas. De kinderen waren zeer enthousiast wanneer ze al de ballonnen en ballen zagen verschijnen. Onmiddellijk was er de uitspraak: 'Ik de roze, ik de blauw,...' De kinderen wisten al duidelijk welke ballon zij wilden om mee te spelen. Gelukkig hebben we deze week de zin: ' samen spelen, samen delen' zeer goed van naar voren laten komen. 

Wij hebben heel wat activiteiten gedaan in dit thema:
- Stempelen met ballonnen 
- Stempelen met oorstokjes van een luchtballon 
- Lucht stempelen met wc rolletjes 
- Schilderen met knikkers 
- Kringspelletjes met een bal
- Lied geleerd over een ballonnetje: 

Ballonnetje 
Ballonnetje, ballonnetje, ik blaas je op....
ballonnetje, ballonnetje, ik blaas je oop...
ballonnetje, ballonnetje, ik laat je LOS! 

- Tafelpoppenspel 
- Tik Tak in thema
- Relaxatie
- Wiskundige spelletjes
- Verhalen in thema
- Versje in thema:

Ienemiene...
 ienemiene mos
ballon ik laat je los!
Nu ben je dik en rond,
Pfff, nu lig je op de grond.

- Experimenteren & exploreren: drijven en zinken 
-... 

En nog zoveel meer!

Deze week hebben wij ook de verjaardag van Imrane & Abele gevierd. Hip Hip Hoera zij zijn nu 3 jaar!! 



















Foto's van de jarige jongens! Hip Hip HOERA!!!












Geen opmerkingen:

Een reactie posten