maandag 7 oktober 2013

Thema : 'Wat draag ik?'

'Wat draag ik? '
30 september - 4 oktober 2013

Veel kinderen komen heel trots tijdens het kringmoment en/of al op de speelplaats hun mooie kledij laten zien. Ze blinken graag uit met wat ze aan hebben. Daarom werkten we deze week rond het thema:'Wat draag ik?' Dit vonden alle kleuters zeer leuk. We hebben heel wat dingen gedaan in de klas, onder andere; 
- Een waarneming rond kledij
- Vuile kledij gewassen
- Kledij opgehangen aan de waslijn/droogrekje
- Een wasmachine gemaakt
- Een eigen ontwerp gemaakt voor op onze T-shirt 
- Een T-shirt gemaakt 
-Onderzoekjes gedaan: met hoeveel kan ik in een T-shirt, Wat doe ik met vuile kledij?, Wat dragen wij allemaal,....
- Een leuk versje aangeleerd: 

Gordijntje open, 
Gordijntje dicht, 
hemden, broeken, 
truien, jassen, 
Nieuwe kleren mag ik passen!

-.... 
En nog zoveel meer! 

Het was weer een zeer gezellige, leerrijke en onderzoekende week! Veel plezier met het kijken naar onze foto's! Volgende week ( 7 - 11 oktober) werken wij rond de herfst! 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten